27 maj: Sommaren är här och Kiras skrikkaos i bilen

Åh det är så skönt att det äntligen är sommar. Leona kan springa ut i tunna kläder och Kira kan ligga i vagnen utan overall. Det måste vara jobbigt att få barn på vinterhalvåret, visst Kira är född i mars men det är ju i princip vår då.

I tordags var det öppet hus för föräldrar på Leonas förskola det var mysigt att vara där och titta på bilder om vad barnen gjort under vintern och våren. Efter det åkte jag och Kira i väg för att träffa mina nuvarande samt föredetta arbetskamrater i Tyresta, en bilfärd på runt 40 min. Vi kom i väg lite sent då vi inte kom i från förskolan förrän 17. Kira tyckte inte alls att det var skoj att åka bil på dit vägen fick jag stanna en gång och amma henne men hon blev inte nöjd för det utan fortsatte att skrika så att jag blev tvungen att stanna en gång till och försöka lugna henne. När jag tillslut kom fram fanns det ingen glöd kvar på grillen men som tur var fanns det en korv kvar till mig. Jag stannade väl ca 1,5h och Kira skrek åtminstone halva den tiden. Jag vet inte vad det var, mat hade hon ju fått och hon har inte ont i magen. Hon var väl helt enkelt upprörd över att hon fått sitta själv där bak i bilen (lik sin mamma?Nejdå inte alls). Vägen hem när jag hoppades att hon skulle sova blev ännu värre, hon skrek så att hon var helt genomsvettig och jag också. Det var jättetrevligt att träffa alla kollegor men oj vad jag ångrade mig att jag hade åkt jag var helt färdig när jag kom hem kl.21 och Leona sov inte när jag kom hem, utan hon somnade 21.45 (skitkorv). Då ville jag bara lägga mig under täcket och gråta men det ordnade sig. I fredags och i går kväll har Kira varit sitt lugna jag igen, i går sov hon nästan hela kvällen när vi hade Familjen Bredstedt här på middag för att kolla på mello. Just nu sover båda tjejerna och det är TYST i huset, så underbart. Det enda som hörs är mitt knapprande på tangentbordet.
Att bero på Leonas sovrutiner så börjar det sakta bli lite bättre. I fredags (dagis var stängt då) och i går sov hon bara 10 min på dagen och natten mellan fredag och lördag sov hon 19-07 (helt perfekt) men i går blev det som sagt sent när vi hade gäster och hon somnade inte förrän 21 och vakande 07 så nu får hon sova en stund på soffan för att orka. Summa sumarum så ska Leona helst inte sova på dagen längre, något som både är bra och inte bra. Det är skönt när hon sover på dagen för att man får en liten andningspaus men det är inte så skoj att hon är uppe till 21 kanske tom 22 sen och vaknar senast 07.
Nej nu måste jag snart väcka båda tjejerna. Leona har sovit i 30 min och Kira 3,5 h.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0