3 maj: Kiras underbara leenden och nappdilemma

Vår lilla tjej har nu börjat le åt oss ordentligt, helt underbart! Hon nästan skrattar ibland eller i alla fall så jollrar hon tillbaka till oss. Annars har hon varit mycket vaken och ganska så orolig hela helgen men i går och i dag är hon betydligt lugnare. Dels beror det kanske på att hon är ensam med mig om dagarna och får odelad uppmärksamhet eller så beror det kanske lite på att hon numera har napp ibland. Jag har ju en sorts hatkärlek till nappar. De är bra på ett sätt men jag gillar inte när stora barn har napp och när ungar springer runt med napp hela tiden. Leona får ha sin napp när hon ska sova eller om hon är riktigt ledsen och/eller trött. När det gäller napp hos små bebisar så kan de ju påverka amningen negativt. Kira är ju snart 7 veckor och amningen har ju etablerat sig ordentligt nu så jag tänkte att vi testar med napp för att se om hon kan ligga själv lite längre stunder då och för att slippa att hon gallskriker varje morgon när jag ska klä på mig själv och Leona. Men jag känner att jag ändå vill vara lite restriktiv med napp till Kira så att det inte blir så att så fort hon skriker så stoppar man in den i munnen på henne. Jag skulle verkligen bli helt förstörd om den förstörde för amningen.
I går var Kira ensam hemma med pappa Micke för först gången. Det var bara i 45 min men ändå. Jag åkte med Linda (Johannas mamma) ner till centrum för att hämta ut min nya telefon och vi passade så även på att sätta oss och ta en glass och bara njuta av att vi inte hade en massa ungar att se efter. Kira hade varit glad hela tiden när jag var bort och när jag kom hem så sov hon lugnt med nappen i munnen. Det är så otroligt skönt att dessa marathonamningar är över. Nu äter hon med 2-3 timmars mellanrum dygnet runt. Ibland kan de gå lite längre tid emellan på natten. Men lillsnuttan går upp som hon ska. Vi var på BVC i dag och lillknubbo väger 4960 gr och var 50 cm lång. Så hon hade inte växt mycket på längden men eftersom hon vuxit väldigt mycket förra gången så är det inte så konstigt. Hon följer sina kurvor fint.
Hon smilar även i sömnen
Vårkänslor!
Min fina Leona

Kommentarer
Postat av: Sandra wallin

Fina bilder på fina flickor!

2012-05-03 @ 17:44:43
URL: http://Missnuclear.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0