31 maj: bebisjoller och ensam med barnen

Är sedan i tisdags ensam med båda tjejerna då Micke är borta med hemvärnet på övning, han kommer hem på söndag igen. Hade världens ångest inför att vara själv med tjejerna så länge, men det har gått över förväntan. Leona har sovit bra. Hon har somnat vid ca 20 men vaknar 5.30 och varit ledsen men då fått komma in och sova hos mig och då sovit till ca 08 så det är lyx! I går märktes det verkligen att det antagligen varit sömnbrist som också påverkat hennes humör negativt de senaste veckorna eftersom hon var hur glad som helst. Pia var här på besök och det tyckte båda tjejerna var väldigt skoj. Tack Pia för att du finns! Fick även äntligen chansen att tillfråga Pia om hon vill bli gudmor till Kira vilket hon med rörd röst sa ja till. Gudfar blir Christian som även är gudfar till Leona.
Kira blir bara mysigare och mysigare och oj vad hon jollrar nu och nästan skrattar också. Så fort hon får syn på en i princip så kommer det där underbara leendet som sprider sig över hela hennes ansikte. I dag har hon varit lite orolig dock och sover ju nu i baby björn selen på mitt bröst men eftersom hon numera är så duktig på att sitta själv i en babysitter så tycker jag bara att det är mysigt. Hon sover också mer sällan i vår säng nu dock måste vi köpa en spjälsäng då vi bara har den där babykorgen på ben till henne och den välter väldigt lätt plus att hon inte kan ha den jättelänge till. Kira kan även vrida på sitt huvud nu vilket leder till att hon börjat skava bort hår från bakhuvudet, jag visste att det skulle bli så men det är så synd för hennes hår är så gulligt. Sen håller hon även upp huvudet lite till och ifrån om man lägger henne på mage. Hon är väldigt stadig och stark för sin ålder men det var ju Leona också. Kiras utveckling går verkligen i ultrarapid och man hänger inte riktigt med men det tror jag är typiskt med andra barnet. Leona älskar sin lillasyster och är verkligen jättesnäll med henne hon hämtar hennes napp när hon är ledsen och klappar på henne. Kärlek!
I tisdags hade jag utvecklingssamtal för Leona på förskolan. Vår terrorist sköter sig tydligen bra på förskolan och är nästan alltid en glad tjej. Hon är tydligen först i barngruppen med att gå på pottan och säger ofta till att hon behöver kissa eller bajsa, vilket hon även gör hemma. Ska ta dit lite trosor så att hon får testa att vara utan blöja, har testat det hemma men det slutar nästan alltid med att hon kissar eller bajsar på sig. Men jag tror också att hon tycker att det är lite spännande att testa vad som händer när hon gör ifrån sig i trosorna för hon vet att han ska gå på toaletten eller pottan. Sen är det väl så också att hon glömmer bort att hon inte har blöja på sig om hon är mitt uppe i en lek eller så. Jag känner mig dock i princip säker på att hon kommer att vara blöjfri på dagen innan sommaren är slut kanske tom under sommaren. Det ska bli skönt att slippa blöjorna då hon i princip byter på sig själv numera samt att hon inte får plats på skötbordet längre.
Nu har snart denna dag gått utan att jag fått något vettigt gjort (dagarna går så fort) och ikväll ska vi äta middag med Johannas familj (Fam Ekström/Dahlgren) och det ska bli jättetrevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0